301

Asiakaspalvelu ja myynti, yksilökilpailu

Lajivastaava Tiina Mätäsjärvi Tredusta ja varavastaava Suulemi Veija Saskystä.
Lajivastaava Tiina Mätäsjärvi Tredusta ja varavastaava Suulemi Veija Saskystä.

Kilpailijamäärä

Semifinaaliin voi osallistua 3 kilpailijaa / oppilaitoksen toimipaikka.

Osallistuminen

Myös lukio-opiskelijat voivat osallistua tähän lajiin.

Yleiskuvaus

Laji pohjautuu liiketalouden perustutkinnon, merkonomi, tutkinnon perusteiden tavoitteisiin ja arvioinnin kriteereihin. Kilpailutehtävät mittaavat perustutkinnon tutkinnonosien kiitettävän tason (K3) osaamista. Asiakaspalvelun ja myynnin tehtäviin kuuluvat erilaiset asiakaspalvelussa esille tulevat tilanteet.

Osaamisvaatimukset

Kilpailijan on osattava kartoittaa asiakkaan tarpeet, myydä asiakkaan tarpeita vastaavia tuotteita kannattavasti sekä palvella asiakkaita asiakaslähtöisesti erilaisissa toimintaympäristöissä. Kilpailijoiden tulee selviytyä asiakaspalvelutilanteista vieraalla kielellä (englanti). Kilpailijan työskentely on yrittäjämäistä, taloudellista ja laadukasta, hyvin organisoitua ja oma-aloitteista sekä suoritettu oikein laittein ja välinein työturvallisuus ja kestävä kehitys huomioiden.

Osallistuminen

Asiakaspalvelu ja myynti on yksilökilpailu, mutta jokin kilpailutehtävistä voidaan toteuttaa myös parin tai tiimin kanssa. Myös lukio-opiskelijat voivat osallistua tähän lajiin.

Lajivastaava:

Tiina Mätäsjärvi
tiina.matasjarvi@tampere.fi
Puh. 0401683296

Varavastaava:

Suulemi Veija
suulemi.veija@sasky.fi
Puh. 0447288805

Lajiohjausryhmä:

Mätäsjärvi Tiina, Sasky
Veija Suulemi, Sasky
Ryymin Raija, Helsingin liikemiesten kauppaopisto
Blomqvist Kimmo, Pirkanmaan osuuskauppa / Prisma Kaleva
Eronen Kaisu, Primehotels Oy, Spahotel Sveitsi
Laukkanen Tuija, Oph
Torni Virva, Riveria
Tammenpää Tea, Vamia
Blomqvist Tom, Palvelualojen ammattiliitto
Nylander Jukka, Wurth Oy
Kettunen Anne-Mari, Riveria